HTML

Szent Jakab út

El Camino 2008. Jó és rossz emlékeim a Szent jakab útról.

Friss topikok

  • susztertangó: Pont ezért volt latinul a mise valaha. (2014.09.15. 23:37) 2.nap Zubiri
  • Daisylle: Osszesen mennyi pénz kellett az útra? (2014.03.09. 20:49) 6.nap Los Arcos
  • Gyorgyi63 (törölt): Én még csak a Coelho könyvet olvastam a Szent Jakab útjáról és persze itt, ott hallottam róla. Él... (2013.01.02. 07:32) 34.nap Irány Magyarország
  • kerimami: Aki rohan, azt az idő szorítja, Aki zarándokol, azt az idő tágítjaAki menekül, önmaga ... (2009.04.02. 23:36) 33.nap a Santiago de Compostelai katedrális
  • ribizlifozelek: Per eve en is jartam arra... Varom a tovabbi bejegyzeseket. (2009.03.01. 18:38) 1.nap Roncesvalles

Linkblog

Archívum

2009.02.27. 14:25 zsucamino

10.nap Villafranca Montes de Oca

2008.09.04.          Tamás és családja napja.       

Nagyon örülök, hogy sikerült beszereznem egy zarándok útikalauzt. John Brierley: A Szent Jakab út című könyve nagyon nagy segítség volt végig az úton. Tamásnak ma is hálás vagyok érte. Köszönöm! Gondolom nagyon sok nyelvre lefordították, mert szinte minden zarándok ennek a könyvnek az útmutatásai szerint ment. Tényleg ott volt majdnem mindenkinek a kezében.

A két katalán nő nem türi,  hogy valaki megelőzze őket. Szinte rohannak. Köszönnek, majd továbbvágtatnak. Nem szeretnék rohanni, mert nem ezért jöttem. A Camino nem erről szól, ez nem sport. Igazából a "lélek akadályversenye", ahhoz pedig ídő kell.

Útközben többször eleredt az eső. Szerencsére nem áztam meg nagyon, inkább csak szemerkélt. Mindenesetre pisilni nagyon érdekes teljes menetfelszerelésben. A végén tényleg nem tudtam mitől is vagyok vizes.

Ma nagyon sokat gondoltam a szüleimre. Főleg Apámra, már több mint 20 éve halott. Nem álltunk túl közel egymáshoz. Nagyon sokszor azon kapom magam, hogy ugyanúgy nevetek, ugyanúgy viselkedek, mint ő. A túlérzékenység is tőle öröklődött át belém. Annak idején nem kerültünk valami közel egymáshoz, mert tínédzserként nehezen viseltem hogy ivott. Akkor csak harag volt bennem, mert szégyeltem a barátaim előtt. Borzasztó, hogy az ember néha nem lát tovább az orránál, és mindent csak saját önzésén keresztül képes nézni. 

Itt Villafranca-ban ismét találkoztunk Veronikával a tiszavasvári nővel, különös zárkózott nő. Szinte kerül bennünket, nem zavarjuk, tiszteletben tartjuk, hogy egyedül szeretne maradni. Ő egy nappal előbb indult mint mi, és ő is szeretne elmenni az Óceánig. Drukkolok neki, mert szoros lesz, bár egy nappal több áll a rendelkezésére mint nekünk.

Mezeta. 

Még mindig Mezeta, sok zarándokkal.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://zsukamino.blog.hu/api/trackback/id/tr98801699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása