HTML

Szent Jakab út

El Camino 2008. Jó és rossz emlékeim a Szent jakab útról.

Friss topikok

  • susztertangó: Pont ezért volt latinul a mise valaha. (2014.09.15. 23:37) 2.nap Zubiri
  • Daisylle: Osszesen mennyi pénz kellett az útra? (2014.03.09. 20:49) 6.nap Los Arcos
  • Gyorgyi63 (törölt): Én még csak a Coelho könyvet olvastam a Szent Jakab útjáról és persze itt, ott hallottam róla. Él... (2013.01.02. 07:32) 34.nap Irány Magyarország
  • kerimami: Aki rohan, azt az idő szorítja, Aki zarándokol, azt az idő tágítjaAki menekül, önmaga ... (2009.04.02. 23:36) 33.nap a Santiago de Compostelai katedrális
  • ribizlifozelek: Per eve en is jartam arra... Varom a tovabbi bejegyzeseket. (2009.03.01. 18:38) 1.nap Roncesvalles

Linkblog

Archívum

2009.02.27. 14:33 zsucamino

2.nap Zubiri

2008.08.27.  Keve napja.

Ma reggel korán keltünk, 6-kor felkapcsolták a villanyokat és mindenkinek el kellett hagyni a zarándokszállást. Fél 7-kor már úton voltunk. Egy órát kb. sötétben jöttünk felfelé a hegyre az erdőn át. Az út nagyon nehéz, egyre csak felfelé. Tegnap 1410 méter volt a legmagasabb pont amire fel kellett jutnom, majd onnan le a városba. Ma 840 m-re kellett felkapaszkodnom, úgy hogy végig sziklákon, köveken jöttem. Vannak rendkivül meredek szakaszok. A jelölések nagyon jók (eddig) fákon, villanyoszlopon, aszfalton, házakon szinte mindenhol ott vannak a sárga nyilak, illetve kagylók. Igy talán nem kell félnem attól hogy eltévedek.

 Újjabb két Magyarral találkoztam, anya, és fia. Sokat veszekszenek, mert az anya túlságosan félti a 20 év körüli fiát mindentől. A fíú tele van energiával ő igyekezne, idegesíti az anya diktálta  számára csigalassú tempó. Fáradtan du. 3-ra értem Zubiribe, 24 km-t jöttem. 

Ma este szerettünk volna misére menni a társaimmal, ám a meghirdetett időben a templom zárva volt. A templom előtt várakozó kb. 30 fős csoportból egyszer csak kivált egy várakozó férfi, mint utólag kiderült ő egy francia pap. Közölte ha nincs ellenünkre ő lecelebrálná a misét.  A templom előtt egy köztéri szobornak odaállított sziklából a franciák oltárt csináltak pillanatok allatt. Volt ott kereszt, kehely, oltárterítő, virág, sőt még ostya is. A mi emberkénk nagyon hangulatos kis szertartást varázsolt oda nekünk. Igaz franciául beszélt, de volt mise. Végül is mindegy hogy Francia, vagy Spanyol, mert a Franciát is épp annyira értem mint a Spanyolt:)). A végén még áldoztunk is. 

Este egy idősebb koreai pasi mellett aludtam. Még mielőtt bárki is rosszat gondolna rólam, a kisöreg a szomszéd ágyon aludt. Szinte észrevehetetlen volt olyan szerényen, és csendben próbált létezni. 

Gyötrelmes út.

Mise a templom előtt. 

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://zsukamino.blog.hu/api/trackback/id/tr21779578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

susztertangó 2014.09.15. 23:37:45

Pont ezért volt latinul a mise valaha.
süti beállítások módosítása