HTML

Szent Jakab út

El Camino 2008. Jó és rossz emlékeim a Szent jakab útról.

Friss topikok

  • susztertangó: Pont ezért volt latinul a mise valaha. (2014.09.15. 23:37) 2.nap Zubiri
  • Daisylle: Osszesen mennyi pénz kellett az útra? (2014.03.09. 20:49) 6.nap Los Arcos
  • Gyorgyi63 (törölt): Én még csak a Coelho könyvet olvastam a Szent Jakab útjáról és persze itt, ott hallottam róla. Él... (2013.01.02. 07:32) 34.nap Irány Magyarország
  • kerimami: Aki rohan, azt az idő szorítja, Aki zarándokol, azt az idő tágítjaAki menekül, önmaga ... (2009.04.02. 23:36) 33.nap a Santiago de Compostelai katedrális
  • ribizlifozelek: Per eve en is jartam arra... Varom a tovabbi bejegyzeseket. (2009.03.01. 18:38) 1.nap Roncesvalles

Linkblog

Archívum

2009.02.27. 14:22 zsucamino

13.nap Castrojeriz

2008.09.07.                             muff 1-let napja

A szálláson reggeliztünk. Ma csak 20 km áll előttünk. Ebből 10 km Meseta (Spanyol fensik) ami úgye elég unalmas. Még jó, hogy annyi mindent kell még átgondolnom. Erre nagyon jó lesz a Mezeta nyugalma. Így semmi sem zavarhatja meg a gondolataimat. 

Alig mentünk néhány kilométert, Giza bejelentette, hogy elhagy bennünket. Puff neki oda a nyugalomnak. Bántott a dolog, bár nem tartóztattuk. Remélem tudja mit csinál, mert néha nem úgy tűnik. Majd imádkozom érte is. 

Többször is megálltam pihenni, cípőt, zoknit szellőztetni. Ezt egyébként is napjában többször megtesszük. Cípő, zokni le, és 20 perc pihenő.  

Több kis falun is áthaladtam, elég szegény falvak ezek. Szinte teremtett lelket sem láttam. Mintha kihaltak lennének. Végre Castrojeriz-be értünk.

A szállásunk egy nagyon lepukkant régi spanyol ház. Félemetes körülményekkel. Remélem reggelig nem dől össze. Gizát nem találtuk a szálláson, nem is igérte, hogy ott lesz, csak reméltem. 

Az itt élők azt állítják, hogy városukat még Juliusz Cézár alapitotta. Nincs okunk kételkedni benne. Mindenesetre középkori hangulatot áraszt a kisváros, régi házaival, XV. századi templomaival. 

Ma este igénybe vettük a peregrino menüt (speciális olcsó? zarándokmenü 10 euro). Spárgát ettem előételnek, majd tintahalat főfogásként. Azt csak erős tulzással lehetne ráfogni, hogy finom volt. A vörösbor amit hozzá kaptam, az viszont kifejezettem finom volt. Csak úgy mellékesen jegyzem meg, olcsóbb a bor mint az ásványvíz.

Csodálatos természet.

Magánlegelők között. 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://zsukamino.blog.hu/api/trackback/id/tr65815108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása