HTML

Szent Jakab út

El Camino 2008. Jó és rossz emlékeim a Szent jakab útról.

Friss topikok

• susztertangó: Pont ezért volt latinul a mise valaha. (2014.09.15. 23:37) 2.nap Zubiri
  • Daisylle: Osszesen mennyi pénz kellett az útra? (2014.03.09. 20:49) 6.nap Los Arcos
  • Gyorgyi63 (törölt): Én még csak a Coelho könyvet olvastam a Szent Jakab útjáról és persze itt, ott hallottam róla. Él... (2013.01.02. 07:32) 34.nap Irány Magyarország
  • kerimami: Aki rohan, azt az idő szorítja, Aki zarándokol, azt az idő tágítjaAki menekül, önmaga ... (2009.04.02. 23:36) 33.nap a Santiago de Compostelai katedrális
  • ribizlifozelek: Per eve en is jartam arra... Varom a tovabbi bejegyzeseket. (2009.03.01. 18:38) 1.nap Roncesvalles

Linkblog

Archívum

2009.02.27. 14:34 zsucamino

1.nap Roncesvalles

2008.08.26.  Szüleim napja.

A sors úgy hozta, hogy csak így utólag tudom nektek elmesélni, hogy mi minden történt velem a Camino-n. A technika ördögének tréfája folytán már Spanyolországban szembesültem azzal a ténnyel, hogy nem tudok internetezni, mert a jelszavam ékezetes, a spanyolban nincsenek ilyen ékezetek. Igaz hogy pár euróért, de majdnem minden albergben van internetezési lehetőség. Igy maradt a régi jól bevált módszer, papír meg penna. Talán jobb is így, az a 20 perc ami 1 euróért rendelkezésemre áll úgyis kevés lenne mindent leírni.

Megérkezvén St. Jean Pied de Port-ba azonnal kiváltottuk a zarándokútlevelet. A vonaton még úgy terveztük, hogy S.J.P.P-ban pihenünk egy napot. Azonban egy hirtelen ötlettől vezérelve eldöntöttük, hogy azonnal nekivágunk a hegyeknek. Velünk egyidőben kb. 30-50 fő zarándok indult. Köztük egy német nő felmálházott kutyájával. Nagyon muris volt a kutyus teherhordó szamárnak álcázva. Egy amerikai nő a műtött térdével és valami merevítővel, ami a lábára van erősítve. Pillanatnyilag is aggódom miatta, vajon tudta-e hogy mire vállalkozott. Sikerült-e megtennie ezt a nagyon nehéz utat. Csak remélni merem hogy estére neki is sikerült valamelyik zarándokszállást elérnie.

Az első nap nagyon szép volt, de ugyanakkor nagyon nehéz is. Gyönyörű érintetlen hegyeken völgyeken haladtunk át, csodálatos kilátás tárult elénk. A csendet tényleg lehet hallani akár hiszitek akár nem. Fantasztikus élmény az út minden perce. Az idő csodálatos volt, és csak ámultunk és bámultunk. Pompázatos Erika mezők (nálunk a virágboltokban drágán vásárolható cserepes virág) mellett haladtunk el. Átkeltünk a Pireneusok több hegyén-völgyén.  Két óra után akkora köd ereszkedett a hegyekre, hogy szinte 5m-es sugaru körben láttunk csak. A csendben csak a birkák illetve a kecskék kolompjának hangját lehetett hallani távolról. Kisérteties volt és mégis gyönyörű. Megtettünk 27km-t és kimerülten, de mégis vidáman értünk Roncevalles-ba. Az első 10 km után találkoztunk Magyarokkal, Aliz, Ottó, és Gábor Zalaszentgrótról érkeztek. Nagyon megörültünk egymásnak, nagyon jó fejek.

A zarándokszállás egy átalakított kolostor épülete, 120 fő befogadására alkalmas. A lábaimmal minden rendben, nincs vízhólyagom egyenlőre. Takarodó este 10-kor, addigra minden ágyat elfoglaltak. Nagyon szép Gregorián dallamokra aludtunk el. Az éjszaka mindenki csendben és nyugodtan aludt, bár féltem az éjszakától meg a 120 ember horkolásától, mászkálásától.

Hajnali zarándokok.

Német nő felmálházott kutyájával.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2009.03.01. 18:38:10

Per eve en is jartam arra... Varom a tovabbi bejegyzeseket.