HTML

Szent Jakab út

El Camino 2008. Jó és rossz emlékeim a Szent jakab útról.

Friss topikok

  • susztertangó: Pont ezért volt latinul a mise valaha. (2014.09.15. 23:37) 2.nap Zubiri
  • Daisylle: Osszesen mennyi pénz kellett az útra? (2014.03.09. 20:49) 6.nap Los Arcos
  • Gyorgyi63 (törölt): Én még csak a Coelho könyvet olvastam a Szent Jakab útjáról és persze itt, ott hallottam róla. Él... (2013.01.02. 07:32) 34.nap Irány Magyarország
  • kerimami: Aki rohan, azt az idő szorítja, Aki zarándokol, azt az idő tágítjaAki menekül, önmaga ... (2009.04.02. 23:36) 33.nap a Santiago de Compostelai katedrális
  • ribizlifozelek: Per eve en is jartam arra... Varom a tovabbi bejegyzeseket. (2009.03.01. 18:38) 1.nap Roncesvalles

Linkblog

Archívum

2009.02.27. 14:32 zsucamino

3.nap Cizur Menor

2008.08.28. Noel napja.

Ma is 6-kor keltünk és korán indultunk. Szinte egész délelőtt az Arga folyó völgyében jöttem, egy keskeny árnyas ösvényen. A folyó nagyon meredeken kanyarog alattunk, kb. 50-100 m-es mélységben. A terep viszonylag egyenes, ma csak 600 m -re kell feljutnom. A táj lenyügöző, csak most érzem, hogy mennyire szeretem a természetet.

Nagy Károlyon gondolkodtam, akiről indulásom előtt olvastam, hogy itt Pamplóna előtt harcolt seregeivel (Xlll. század). Húszezer keresztény harcolt ötvenezer szaracén mór ellen. Kb. húszezren haltak meg ebben a csatában néhány óra leforgása alatt, amit azért vívtak, hogy kinek az Istene az igaz Isten. Hátborzongató itt lépegetni, és mindezt tudni.

Nagyon sok zarándok van úton, férfiak, nők, fiatalok idősek vegyesen. Elkerülnek, köszönnek, Buen Camino ( Jó útat).  

Végre Pamplónába értünk. Gyönyörű rendezett utcák, szép házak, tisztaság, és gazdagság az ember benyomása. Sajnos túl későn vettük észre, hogy átkeltünk a városon és valahogy elkerültük a katedrálist. Már nem lett volna értelme visszamenni. Pamplonát átszelve 8 km-t gyalogoltam, majd du. 4 órára értem Cizur Menor-ba. A templom melletti albergben szálltunk meg.  Nagyon jó alberg! A helyi boltban bevásároltunk, az albergben (szálláshely) vacsoráztunk. Velem minden rendben, nincs vízhólyagom, nem fáj semmim, csak nagyon fáradt vagyok. Megérkeztek a Magyarok is, már 8-ra emelkedett a magyar csapat létszáma. Jó érzés földiekkel találkozni. Itt találkoztunk Lajossal aki Kaposvárról érkezett.

Este elmentünk misére, elég sokan voltunk.  Nagyon puritán kis templom, de gyönyörű. Az az érzésem, itt Spanyolországban sokkal több a vallásos érzelmű ember mint nálunk. Meglepően sok a férfi, majdnem annyi mint a nő a templomokban. Ezek a férfiak nem szégyellik vallásos érzelmüket. Volt idő amikor én sem mertem felvállalni Istenhez tartozásomat.

Múlt, jelen, jövő egy képen.

El Camino. 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://zsukamino.blog.hu/api/trackback/id/tr45779609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása