HTML

Szent Jakab út

El Camino 2008. Jó és rossz emlékeim a Szent jakab útról.

Friss topikok

  • susztertangó: Pont ezért volt latinul a mise valaha. (2014.09.15. 23:37) 2.nap Zubiri
  • Daisylle: Osszesen mennyi pénz kellett az útra? (2014.03.09. 20:49) 6.nap Los Arcos
  • Gyorgyi63 (törölt): Én még csak a Coelho könyvet olvastam a Szent Jakab útjáról és persze itt, ott hallottam róla. Él... (2013.01.02. 07:32) 34.nap Irány Magyarország
  • kerimami: Aki rohan, azt az idő szorítja, Aki zarándokol, azt az idő tágítjaAki menekül, önmaga ... (2009.04.02. 23:36) 33.nap a Santiago de Compostelai katedrális
  • ribizlifozelek: Per eve en is jartam arra... Varom a tovabbi bejegyzeseket. (2009.03.01. 18:38) 1.nap Roncesvalles

Linkblog

Archívum

2009.02.27. 14:23 zsucamino

12.nap Hornillos del Camino

2008.09.06.            Riegl család napja.

Burgosban esett az eső, ezért kicsit később keltünk. Kényeztettük kicsit  fáradt testünket. Már elmúlt 8 óra, amikor elindultunk a Hotelből. Egész délelőtt esett az eső, 12  fok volt Burgosban. Felvettem az esőkabátomat, amiben meg nagyon melegem volt. Amellett meg iszonyú ronda. Olyan vagyok benne, mint egy nagy narancssárga denevér. Csak a gyerekek meg ne ijedjenek tőlem. A belvárosig még jónéhány kilométert tettünk meg mire beértünk a központba.  Már elmúlt 11 óra mire az eső elállt. Megnéztük a Katedrálist. Lenyűgöző látvány 84 m magas tornyaival.

Nekivágtunk a Mesetának, 19 km várt még ránk. A meseta rész unalmas, hát még 19 km hosszan milyen unalmas. Sehol egy fa, sehol egy árnyék. Tardajos után találkoztunk két apácával, akik éppen misére mentek. Élénken érdeklődtek, hogy honnan jöttünk, és megkérdezték, hogy nem vagyunk-e éhesek. 

Az úton rengetegen mennek bringával, kb. ugyanannyi ember mint gyalog. Főleg Spanyolok. Úgy száguldoznak itt a hegyek közt, hogy félelmetes még nézni is.

A bőröm borzasztó száraz, a szám cserepes. Szerettem volna szájfényt (szőlőzsirt) vásárolni a szupermarkettben. Megtettem eddig több mint 300 km-t, és nem sikerült hozzájutnom.  Lehet hogy itt nem használnak ilyent? Azok a "supermerkadók" amikben eddig vásároltam itt vándorlásom során, inkább falusi kis boltocskák mint szupermarkettek, bár ők úgy hívják. 

Végre sikerült szőlőzsírt vásárolnom, mondom hogy van gondviselés. Kérni kell és adatik. Ja és tényleg van szupermarkett is, de még milyen. Igaz ehhez Burgoszba kellett gyalogolni. 

Burgos-i Katedrális.

 Középkori híd.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://zsukamino.blog.hu/api/trackback/id/tr63811255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása