HTML

Szent Jakab út

El Camino 2008. Jó és rossz emlékeim a Szent jakab útról.

Friss topikok

  • susztertangó: Pont ezért volt latinul a mise valaha. (2014.09.15. 23:37) 2.nap Zubiri
  • Daisylle: Osszesen mennyi pénz kellett az útra? (2014.03.09. 20:49) 6.nap Los Arcos
  • Gyorgyi63 (törölt): Én még csak a Coelho könyvet olvastam a Szent Jakab útjáról és persze itt, ott hallottam róla. Él... (2013.01.02. 07:32) 34.nap Irány Magyarország
  • kerimami: Aki rohan, azt az idő szorítja, Aki zarándokol, azt az idő tágítjaAki menekül, önmaga ... (2009.04.02. 23:36) 33.nap a Santiago de Compostelai katedrális
  • ribizlifozelek: Per eve en is jartam arra... Varom a tovabbi bejegyzeseket. (2009.03.01. 18:38) 1.nap Roncesvalles

Linkblog

Archívum

2009.02.27. 14:10 zsucamino

25.nap Tricastela

2008.09.19.                 Kübler család napja.

A mai nap igen kellemesen telt. Összesen 21 km volt mára kiszabva. Hegyre fel, völgybe le, de nem volt tulságosan nehéz. Az időjárás is kegyes volt hozzánk, 20-25 fok körüli hőmérséklet volt, így nagyon jól lehetett haladni. Az út mellett rengeteg az eldobált holmi, cípő, zokni, papucs, poló, törölköző stb. A zarándokok próbálnak megszabadulni, feleslegessé vált, nehéz holmijuktól. Kukák híján, az árokba illetve a bokrokba dobálják megunt holmijaikat. Több, a szó szoros értelmében vett " feldobott " bakancsot (kerítésre, villanyvezetékre) láttam. Természetesen ezeken kívül is rengeteg a látnivaló.   

Ma reggel a hegyek felhőkbe burkolóztak, nem tudom a fotókon mennyi látszik majd ezekből. Csak a csúcsok lógnak ki ebből a mesziről a tejfölnek látszó ködből. Vajon meddig maradnak ilyen szépek, ilyen érintetlenek? Mikor esnek áldozatul a "civilizáció" mohóságának? Mikor jut eszébe valakinek ide a csúcsra is autópályát építeni?

Du. 1 körül értünk Tricastellába. Miután ebédeltünk és zuhanyoztunk, elmentünk becserkészni a várost. A kisváros nem tulságosan érdekes számomra. Inkább nagyobb falu benyomását kelti. A nevét három várról kapta Tricastella (három vár) amik valaha itt a közelben álltak. Ma már semmi nem látható belőlük. Szinte az egyetlen látnivaló egy XVIII. században épült kis templom érdekes tornyával, a temető mellett.

Ma este Heinz megkínált bennünket a maga által készített tésztával. A tészta nem annyira esett jól, annál inkább a gesztus, az kedves volt . Azért szerencsére vannak németek akik nem néznek le bennünket. Gyanítom Heinz unatkozik, társaság hiányában velünk próbál kommunikálni.

Kezdek aggódni a ruhatáram miatt. Azt hiszem lefogytam pár kilót, ettől minden lóg rajtam. Amikor jöttem a nadrág épp paszolt rám. Elkövettem azt a könnyelműséget, hogy nem hoztam magammal övet, félek hogy az út végére a nadrágom leesik majd rólam.

Eukaliptuszok.

Ez az út is hosszú lesz.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://zsukamino.blog.hu/api/trackback/id/tr36879745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása