HTML

Szent Jakab út

El Camino 2008. Jó és rossz emlékeim a Szent jakab útról.

Friss topikok

  • susztertangó: Pont ezért volt latinul a mise valaha. (2014.09.15. 23:37) 2.nap Zubiri
  • Daisylle: Osszesen mennyi pénz kellett az útra? (2014.03.09. 20:49) 6.nap Los Arcos
  • Gyorgyi63 (törölt): Én még csak a Coelho könyvet olvastam a Szent Jakab útjáról és persze itt, ott hallottam róla. Él... (2013.01.02. 07:32) 34.nap Irány Magyarország
  • kerimami: Aki rohan, azt az idő szorítja, Aki zarándokol, azt az idő tágítjaAki menekül, önmaga ... (2009.04.02. 23:36) 33.nap a Santiago de Compostelai katedrális
  • ribizlifozelek: Per eve en is jartam arra... Varom a tovabbi bejegyzeseket. (2009.03.01. 18:38) 1.nap Roncesvalles

Linkblog

Archívum

2009.02.27. 14:31 zsucamino

4.nap Puenta la Reina

2008.08.29. Barna napja.

A korán kelés bejött. A mai szakasz ugyan rövid 21 km, de nehéz, 800 km-re kell meredeken felmászni, majd ugyanolyan meredeken leereszkedni. Csak a nagy kövek, kavicsok ne lennének. Délelőtt árnyékban jöttem ,de délután végig tűző napon gyalogoltam kb. 30-35 fok lehetett. Nagyon elfáradtam, úgy is mondhatnám, hogy hullafáradt vagyok. 

A mai utunk során érdekes élményben volt részünk, alig hagytuk el a szélerőmű rengeteget. Tényleg megszámlálhatatlan van belőlük mindenfelé a hegyekben, itt hasznosítják a szél adta energiát. A meredek hegyen araszoltunk lefelé nagy kövek és kavicsok között, jobbról és balról fiatal olajfák vettek körül bennünket. Giza ment elől úgy 20 méterre előttem, majd én, és Cseperke szintén 20-30 méterre mögöttem. Egyszercsak szembe jött velünk a lejtőn felfelé egy fiatalember. Magas 30-35 év körüli , barnahaju, barna szemü, szakállas, bajszos, a filmekből jól ismert Jézus-t megformáló alakra emlékeztetett. Hosszú fekete csuha volt rajta, a vállán valami vászon zsákszerü totyó. Baráságosan ránknézett, köszönt, Buen Camino,  majd továbbment. Mindhármunkban meghült a vér, mert szinte egyszerre gondoltuk ugyanazt, " itt jön Jézus" . Földbegyökerezett a lábunk, kisérteties volt az egész jelenet. Majd amilyen hirtelen került elő, olyan gyorsan el is tünt az olajfák között. Öszeszaladtunk és megbeszéltük amit láttunk. Az igazi meglepetés csak ezután jött. A szállásra érve elkezdtünk kérdezősködni, senki nem látta rajtunk kívül. Egyébként sem szokványos hogy valaki szembe jön az úton. Pár nap múlva hallottuk, hogy a szerzetesek visszafelé is gyalog teszik meg az utat.

Az úton öklelő bikákkal szerencsére nem találkoztam, de tehén itt a hegyekben rengeteg van. Igy természetesen légy is meg bögöly is, és nagyon tudnak csípni. Ezt sikerült többször  is  megtapasztalnom.

Puenta la Reinaban vagyunk. Este templomban voltunk. A felirat szerint a XII. században épült, nagyon kicsi, puritán, de gyönyörű alkotás.  Megnéztünk egy másik templomot is, jóval később épitették, és jóval díszesebb is. Tömérdek arany remekmű benne.

Vízhólyagom változatlanul nincs, de mind a két vádlim megkeményedett és minden lépésnél fáj. Olyan érzésem van, mintha kitömték volna őket. Gondolom ezt hívják izomláznak?  

Nem lehetne már jobban fokozni a nehézségeket.

Közeledvén egy nagyvároshoz.

Olajfa 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://zsukamino.blog.hu/api/trackback/id/tr71785924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása