HTML

Szent Jakab út

El Camino 2008. Jó és rossz emlékeim a Szent jakab útról.

Friss topikok

  • susztertangó: Pont ezért volt latinul a mise valaha. (2014.09.15. 23:37) 2.nap Zubiri
  • Daisylle: Osszesen mennyi pénz kellett az útra? (2014.03.09. 20:49) 6.nap Los Arcos
  • Gyorgyi63 (törölt): Én még csak a Coelho könyvet olvastam a Szent Jakab útjáról és persze itt, ott hallottam róla. Él... (2013.01.02. 07:32) 34.nap Irány Magyarország
  • kerimami: Aki rohan, azt az idő szorítja, Aki zarándokol, azt az idő tágítjaAki menekül, önmaga ... (2009.04.02. 23:36) 33.nap a Santiago de Compostelai katedrális
  • ribizlifozelek: Per eve en is jartam arra... Varom a tovabbi bejegyzeseket. (2009.03.01. 18:38) 1.nap Roncesvalles

Linkblog

Archívum

2009.02.27. 14:27 zsucamino

8.nap Najera

2008.09.02.                             

Ma elég lassan haladtunk, mindenkinek nehéz a zsákja sajnos. Najera még 30 km, ez elég hosszú táv ebben a hőségben. Szinte mindenhonnan csorog rólam a víz, a hőség naponta 30 fok feletti . Pillanatnyilag Ventosa-ban vagyok, pihenünk egy fél órát.

A koreai nő ma megkinált egy cukorkával, nagyon barátságos, kár hogy nem tudunk szót érteni egymással. Egyedül megy, nincs társasága, rengeteg ruha van rajta. A derekára kötve, sőt a feje tetején is lóg egy törölköző, gondolom a nap ellen.

A 30 km ebben a hőségben szörnyű. Van kalapom, de így is szinte égeti a fejemet a nap. Még jó hogy ősz van, mi lehet itt nyáron?

Három óra körül értem Najeraba. Az önkormányzati zarándokszálláson  90 en vagyunk. Lehet válogatni a szállások között. Azok a legolcsóbbak amit az egyház üzemeltet, azok is telnek meg leghamarabb. Sok közülük az adományos.  Az önkormányzat által üzemeltetett zarándokszállás a következő kategória. Aztán jönnek a magán albergek, amik már jóval drágábbak. Bevallom otthon azon aggódtam, hogy fogom majd megtalálni a szállásokat. Örülök, hogy ilyen jól ki van találva itt minden. Megnyugtatásul közlöm midenkivel, hogy nem kell órákat keresgélni, a sárga kis nyilak, kagylók elvezetnek az alberg-ek (zarándokszállás) előtt.

Itt a vándorlás során rengeteg ídő van foglalkozni a lelkemmel.  Ami az útra elindított az is a lelkemben kezdődött, de erről nem kívánok mesélni. A lélek nagyon törékeny valami. Nem kell hozzá elesni, hogy eltörjön vagy megsérüljön. Néha elég egy rossz szó, elég  egy tekintet, és máris ott van rajta a seb. Kérdés hogy begyógyul-e valaha. Minél több ilyen sérülése van az embernek, annál sérülékenyebb. Sokszor elsírtam magam az út során, amikor kezeltem a lelkem sebeit. Végre volt egy hely, ahol lehetett sírni, ahol nem kellett erősnek látszani. Sírhattam kedvem szerint ha úgy éreztem, hogy erre van szükségem. Ilyenkor elővettem a barátoktól kapott, magammal hozott kis kütyüket amik segítettek visszabilleni a valóságba.

Tipikus Spanyol templom.

Valaha vár állt ott, s ma kőhalom. 

Zsúfolásig megtelt zarándokszállás.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://zsukamino.blog.hu/api/trackback/id/tr44798016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása