HTML

Szent Jakab út

El Camino 2008. Jó és rossz emlékeim a Szent jakab útról.

Friss topikok

  • susztertangó: Pont ezért volt latinul a mise valaha. (2014.09.15. 23:37) 2.nap Zubiri
  • Daisylle: Osszesen mennyi pénz kellett az útra? (2014.03.09. 20:49) 6.nap Los Arcos
  • Gyorgyi63 (törölt): Én még csak a Coelho könyvet olvastam a Szent Jakab útjáról és persze itt, ott hallottam róla. Él... (2013.01.02. 07:32) 34.nap Irány Magyarország
  • kerimami: Aki rohan, azt az idő szorítja, Aki zarándokol, azt az idő tágítjaAki menekül, önmaga ... (2009.04.02. 23:36) 33.nap a Santiago de Compostelai katedrális
  • ribizlifozelek: Per eve en is jartam arra... Varom a tovabbi bejegyzeseket. (2009.03.01. 18:38) 1.nap Roncesvalles

Linkblog

Archívum

2009.02.27. 14:36 zsucamino

Indulás és érkezés

 

 2008.08.25.

"Ahova érdemes eljutni oda nincs rövidebb út"

Franciaországból, a Pireneusok lábától induló zarándokút átvezet Spanyolország négy tartományán, Navarra, La Rioja, Castilla y León, illetve Galicia tartományokon. Közel 800 km hosszú, kemény út vár rám, míg megláthatom Santiago de Compostelát, illetve Szent Jakab apostol földi maradványait.

A Szent Jakab út az UNESCO világörökség részét képezi 1993-tól. Már a IX. század óta járják zarándokok ezt az utat.

Még otthon indulás előtt, megkérdezte valaki tőlem, hogy egyáltalán hogy jutott eszembe ekkora utat megtenni gyalog? A kérdés nagyon jó. Aki megkérdezte valószínű sejti a lényeget. Válaszom a következő: Sok-sok nyüglődés után döntöttem az út megtétele mellett. Nem tudom éreztél-e már olyasmit, hogy nem tudod miért vagy ezen a világon? Mi volt a célja veled a Mindenhatónak? Mert bennem ez a kérdés, ahogy öregszem egyre gyakrabban felmerült. Kezdtem úgy érezni, hogy nem találom a helyem. A magánéletemben is felmerültek mindenféle problémák, a munkahelyemen úgyszintén. Kezdtek összecsapni a fejem fölött a hullámok. Ez nem egy pletykalap, ezért nem kívánom részletezni őket. Mint egy mentő ővbe úgy kapaszkodtam a Camino megtételének a lehetőségébe. Nem tudom mit reméltem, de azt nagyon, hogy megváltozik valami majd az út megtétele után. Istent keresni az ember  ősi vágya. Előbb vagy utóbb, de mindenki keresi egyszer. Elindultam én is megkeresni Istent.

Ott álltam teljes harci díszben.  Bakancs, hátizsák, kényelmes (nem túl elegáns) ruhában. Péter fiam szerint úgy néztem ki mint Pampalini. Nyakamban egy fésűskagyló, hátizsákomban nagyon szerény kis felszerelés, tényleg csak a legszükségesebb dolgok, ami az út megtételéhez szükséges.   Szinte 24 órát úton voltam. Reggel 7-kor indultam Bólyból. Budapest - Barcelona repülőút kicsit hosszú volt.  Barcelonába este felé érkeztünk, onnan taxival mentünk a vasútállomásra. A vonaton az éjszakát egy szűk kis hálókocsiban kucorogtuk át hatan, reggel értünk Pamplónába. Ott taxiba szálltunk, és fél 8 körül fáradtan értünk célunkhoz, S.J. P. P-ba.

Szent Jakab.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://zsukamino.blog.hu/api/trackback/id/tr66773790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása