HTML

Szent Jakab út

El Camino 2008. Jó és rossz emlékeim a Szent jakab útról.

Friss topikok

  • susztertangó: Pont ezért volt latinul a mise valaha. (2014.09.15. 23:37) 2.nap Zubiri
  • Daisylle: Osszesen mennyi pénz kellett az útra? (2014.03.09. 20:49) 6.nap Los Arcos
  • Gyorgyi63 (törölt): Én még csak a Coelho könyvet olvastam a Szent Jakab útjáról és persze itt, ott hallottam róla. Él... (2013.01.02. 07:32) 34.nap Irány Magyarország
  • kerimami: Aki rohan, azt az idő szorítja, Aki zarándokol, azt az idő tágítjaAki menekül, önmaga ... (2009.04.02. 23:36) 33.nap a Santiago de Compostelai katedrális
  • ribizlifozelek: Per eve en is jartam arra... Varom a tovabbi bejegyzeseket. (2009.03.01. 18:38) 1.nap Roncesvalles

Linkblog

Archívum

2009.02.27. 14:08 zsucamino

27.nap Portomarin

2008.09.21.

Egész éjjel esett az eső. A reggel is rosszul kezdődött. Mentünk vagy másfél km-t, amikor megálltunk reggelizni egy kávézónál. Akkor vettem észre, hogy nincs meg a szemüvegem. Otthagytam Cseperkét a cuccokkal együtt, majd visszamentem a szállásra. Úgylátszik ennyivel tartoztam az ördögnek. A 3 km-t szinte futva tettem meg oda-vissza. Csurom vizesen értem vissza Cseperkéhez aki türelmesen várt rám.

Az út hátralévő részében borus mégis kellemes időben haladtunk. Reggel annyit csúsztunk, hogy még Anita és Martin is megelőztek bennünket, pedig ők mindig az utolsók között indultak el. Az utat gesztenyefák, és tölgyfák szegélyezik. Délkörül kaptam egy SMS-t a Zalaszentgrótiaktól, hogy szerencsésen Santiago de Compostelába értek. Velük együtt örültem a jó hírnek. Küldtem én is egy SMS-t amiben gratuláltam nekik.

Az úton sikerült elmélyednem a gondolataimban. Végig jól láthatóak a sárga nyilak, amik a zarándokokat a helyes irányba vezetik. Azon gondolkodtam hogy az életben mindig jó irányban haladtam-e? Képes vagyok-e felismerni a jeleket, amelyek jó irányba vezetnek. Amennyiben mégis rájövök hogy tévedtem képes vagyok-e irányt váltani és beismerni, hogy tévedtem. Azt nem tudom, hogy jó irányba haladok-e. Tudhatja-e bárki is? Abban viszont biztos vagyok, ha tévedek képes vagyok beismerni tévedésemet.   

Úgy tűnik az utat tényleg sikerül vízhólyag nélkül megúsznom. Szinte szégyenlem magam a többi sebeslábu zarándok előtt, hogy nekem nincs egy sem. Talán a Jó Isten más szenvedést szánt nekem, mert a kiütéseim ismét kezdenek viszketni. Na nem azok amik már meggyógyultak, nem, most újak jönnek elő rajtam. Próbálom őket takargatni, mert még az én számomra is gusztustalanok. Úgy néznek ki mintha himlők lennének.

Az út során gyakran voltam éhes, mert bizony nem voltunk elkényeztetve. A falvakban van némi ellátás, de szinte nevetséges a folyamatosan növekvő zarándokok számát tekintve. Arról már nem is beszélve, hogy a nyitvatartásuk is elég sajátos. Időközben megtanultam hogy előre kell bevásárolnom, bár meggondolandó mennyi súlyt érdemes cipelnem. Úgy gondoltam naponta bevásárolok előre a következő napra, ez kb 1-2 kg plusz súlyt jelent naponta. Ami elég nehéz, de muszály ha nem akarok éhenhalni, így is fogytam pár kilót.

Aki ezt látja biztos "jó úton" jár.

A " jó út"  néha ilyen göröngyös.

és néha a " jó utak" is ködbe burkolóznak. 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://zsukamino.blog.hu/api/trackback/id/tr31891293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása